Zon, zee en strand - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand

Blijf op de hoogte en volg Lizette

19 Mei 2013 | Hong Kong, Hong Kong

De afgelopen week was mijn drukste week, Biologie, Aardrijkskunde en Scheikunde in één week, dat is 8 examens achter elkaar. Ik heb dus de hele week keihard gewerkt, terwijl Laerke me koekjes en koffie kwam brengen als het even te veel werd.
Vrijdag toen mijn examens voorbij waren (voor de week) ben ik met Annemaayke naar de stad gegaan om een jurkje voor Grad te kopen. Na uren rond gelopen te hebben in Mong Kok, een jurkje en een bikini te hebben gekocht en koffie bij de Starbucks omdat het zo regende, zijn we naar Soho gegaan om nog even rond te lopen en bij de Pizza Express te eten. Het was super gezellig en heerlijk om weer eens echt van campus af te zijn en leuke dingen te doen en bij te kletsen.
's Avonds was de allerlaatste BOB, en ik heb een deel van mijn notes van de afgelopen twee jaar verbrand. Nog nooit voelde iets zo goed. Het was een ontzettend gezellige avond en er waren heel veel mensen die normaal niet naar dit soort dingen komen er nu wel bij omdat zoveel mensen al klaar zijn met examens.
Zaterdag zouden we om 9 uur 's ochtends naar een waterval in Sai Kung gaan, maar aan het ontbijt besloten we dat er te weinig mensen wakker waren en hebben we het naar 11 uur verplaatst. Om 11 uur hebben we dus de bus naar Sai Kung genomen met een groep, waar we nog een bus naar de waterval zouden nemen. Helaas ging die bus tussen 11 en 3 niet, dus, change of plans, we gingen naar het strand. Na bij de Wellcome broodjes, fruit en Philadelphia te hebben gekocht zijn we met een ferry naar het strand gegaan waar we hebben gezwommen en op een vlot hebben gezond en aan het strand hebben gezond en het was super leuk. Om een uur of 4 hebben we de boot terug naar school genomen waar iedereen een douche heeft genomen. Na het avondeten was ik zo moe van de zon dat ik om 8 uur in slaap ben gevallen.
Vanochtend om 8 uur werd ik wakker (heeeerlijk) want we zouden Ma On Shan beklimmen. Ma On Shan is de 700 meter hoge berg die je vanaf campus kan zien er waar het hele gebied naar vernoemd is. In Orientation week had ik al besloten dat ik op een dag Ma On Shan ging beklimmen, en nu was het eindelijk zover.
Vandaag was het 34 graden, dus het was goed dat we nog redelijk op tijd vertrokken, maar het was bloed heet. Dus hijgend en puffend en zwetend klommen wij de steile berg op. Ik ben blijkbaar nog steeds niet helemaal fit want zeker het begin was ontzettend zwaar. Toen we eenmaal halverwege waren en het wat afkoelde ging het beter.
Boven op de berg was het uitzicht fantastisch. We konden van Ma On Shan (het dorp) tot Sai Kung kijken en campus was mini.
De weg terug naar beneden was minder zwaar, maar een stuk leuker want er was heel veel klimwerk.
Na al dat klimmen hebben we op campus geluncht en daarna gezwommen om af te koelen. De rest van de dag heb ik geslapen en de was gedaan en Frans voorbereid.
Morgen is mijn allerlaatste examen van de middelbare school, daarna ben ik een free woman. Over een week ben ik in Vietnam. Ik zal proberen te schrijven vanuit Vietnam, maar voor het geval dat niet lukt; tot over een maand!

  • 19 Mei 2013 - 21:08

    Karin:

    Bijna je diploma, heerlijk! Geniet van deze laatste week UWC en van Vietnam, xkarin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Mijn naam is Lizette Krist en ik ga naar Li Po Chun United World College of Hong Kong. Juist, in Hong Kong.

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 56162

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 22 Mei 2013

Hong Kong

Landen bezocht: