Op pad in Vietnam - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Op pad in Vietnam - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Op pad in Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Lizette

09 Juni 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Aangezien mijn UWC avontuur nog niet helemaal is afgelopen (want ik ben door Vietnam aan het reizen met Laerke) zal ik ingaan op de verzoeken om verhalen uit Vietnam.
We reizen van zuid naar noord, in de tegenovergestelde richting van wat ons werd aangeraden, want de tickets zijn goedkoper zo. We begonnen in Ho Chi Minh na 16 uur in Singapore, en reisden door naar Mui Ne (strandparadijs), Nha Trang (strandparadijs met een stad eraan vast), Hoi An (oude stad met koloniale en traditionele huizen en de allermooiste lampionnen ooit), en nu zijn we in Hue (waar de keizer vroeger woonde). Tot nu toe was Hoi An het allermooiste.
Omdat we teveel hebben meegemaakt om allemaal uit te typen, zal ik het houden bij Laerke's bucketlist. Laerke gaat een tussenjaar doen volgend jaar, en om niet te verstoffen heeft ze een bucketlist samengesteld met 100 dingen (waaronder Duits leren, drie maanden vegetarier zijn, maar ook The Taming of the Shrew lezen). Tien van die punten zijn om te voltooien in Vietnam. Onder de tien dingen in Vietnam vallen onder andere iets smerigs eten/drinken. Dus, Laerke en ik zijn op pad gegaan, op zoek naar iets smerigs. Dat is in Vietnam (land van kikkerbilletjes en rauw vlees) niet zo moeilijk, maar het allersmerigste wat we konden vinden was wijn met een dode cobra erin. Het schijnt iets traditioneels te zijn, maar het ziet er doodeng uit. Aan het water in Hoi An hebben Laerke en ik dus eerst heerlijk gegeten en daarna een cocktail gehad (voor Laerke voor moed, voor mij voor de lol) waarop ik gefilmd heb hoe Laerke haar slangenwijn dronk. De hele straat keek om op haar reactie op de wijn (die naar te sterke alcohol en stoffig dood beest schijnt te smaken).
Verder hebben we veel aan het strand gelegen, veel geslapen, veel genoten van de goedkope cocktails, maaltijden en vooral toetjes en heel veel pagoda's gezien.
Over een uur gaan we met de bus naar Hanoi, onze een na laatste stop (we gaan ook nog naar Halong Bay) voordat deze reis klaar is. Eerste keer zelf geplande reis met zelfgeboekte tickets, hostels en vervoer; check. Van mijn bucketlist deze keer.

  • 09 Juni 2013 - 10:37

    Martine:

    Waarom heb je zelf niet geproefd van dat slangengif? Wilde je in staat blijven haar naar het ziekenhuis te brengen als het toch niet zo'n goed idee was ;-p

  • 09 Juni 2013 - 19:15

    Karin:

    Wat een stoere actie om slangen-wijn te dringen, maar ben wel blij dat het niet op jouw lijstje staat. Veel plezier in Noord-Vietnam, xk

  • 09 Juni 2013 - 21:12

    Jolien:

    Geniet er nog even van, lieve Lz!
    Ik zie je snel xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Mijn naam is Lizette Krist en ik ga naar Li Po Chun United World College of Hong Kong. Juist, in Hong Kong.

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 56036

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 22 Mei 2013

Hong Kong

Landen bezocht: