Laatste loodjes - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: lizettekrist

Blijf op de hoogte en volg Lizette

29 April 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal!
En toen was het ineens aftellen tot het einde van het jaar…
Nog 4 weken, dan is het jaar helemaal voorbij. Nog vier weken met mijn kamergenootjes, lawaaierige discussies tussen bepaalde kamergenootjes, al mijn second years, mijn laatste weken in mijn kamer (volgend jaar zitten Jayla en ik op de jongensverdieping, 307), etc.
Afgelopen week bestond voornamelijk uit al het werk wat docenten besloten op te geven voor de laatste week maken, want mijn laatste schooldag was vrijdag. Onze laatste schooldag ging een stuk kalmer voorbij dan die van de secondyears, maar wij moeten ook nog een jaar.
Maandag hadden we onze eerste Khmer les, omdat we deze zomer naar dorpen gaan in Cambodia waar ze een eigen dialect spreken is dat niet super nodig, want de ouders verstaan ons toch niet, maar om met de kinderen, die Khmer leren op school, te kunnen communiceren is het wel fijn om een paar woordjes te kennen. Woorden als hallo en tot ziens, maar ook worden als spelen, dansen, tekenen, etc.
Na een uur lang oefenen met uitspraak en Sovanareth (die uit Cambodia komt) de oren van het hoofd vragen, zijn we gestopt. Komende maandag weer een les.
Dinsdag heb ik met Shani in bed Mulan gekeken wat een geweldige actie was. Mulan is echt een super film en het was heerlijke afleiding van al dat studeren.
Woensdag en donderdag is het spannendste wat ik gedaan heb naar het postkantoor gaan maar vrijdag was wel super tof.
Omdat hier in Hong Kong we geen vrij krijgen voor Koninginnedag, was het feest op het Nederlandse consulaat (een ambassade maar dan anders, ambassadeurs zijn van staatshoofden, consulaten zijn van landen) op vrijdag. Van 6 tot 10 op het consulaat en daarna afterparty in LKF (Lan Kwai Fong, uitgaansstraat). Het is hier weer geweldig weer, 24 graden en regen met bakken uit de lucht, onweer overal en het is te donker om lichtflitsen te zien. Schijnt het seizoen te zijn.
Dus, geheel in stijl, was er een gigantische party tent (met modderpoel) in de tuin opgezet waaronder de tafels met Indiaas, Indonesisch en Nederlands eten stonden. En de wijn, het bier en de sinasappelsap natuurlijk. Er was een meneer die poffertjes stond te bakken, er waren soesjes, er was appeltaart (haring, toastjes met vis, blokjes kaas…). Het was geweldig.
Queeny kende wat mensen van sinterklaas spelen en er was een jongen die hier vorig jaar op school zat die Nederlandse ouders heeft, Chris. Dus wij hebben de hele avond lekker staan kletsen. Het broertje van Chris gaat volgend jaar medicijnen studeren in Leiden of Groningen dus het grootste deel van de avond hebben we hem proberen over te halen naar Leiden te gaan. Volgens mij is het wel gelukt.
De Afterparty was een iets minder groot succes, vanwege de regen waren veel mensen niet gekomen en we konden niet op de straat feesten (zoals volgens Queeny vorig jaar gebeurde) dus dat was heel jammer. Maar het was gezellig.
Om 1 uur zijn we weer in de taxi naar huis gestapt en om precies 1 voor 2 waren we terug. We hebben nog een after-after party gehad in Queeny’s kamer met de chocoladepepernoten en om 3 uur lag ik in bed.
Gisteren ben ik om een uur of 11 opgestaan, gedoucht (mijn schoenen gaven leuk zwart af door de regen dus mijn voeten zullen wel nooit meer roze worden), ontbeten, en aan het huiswerk. Het ging best goed, ik heb een hoop gedaan, maar na het avondeten was ik helemaal op dus ik ben om half 10 gaan slapen.
Vanochtend had ik de wekker om 9 uur staan, maar een uur of 5 werd ik wakker van het onweer. Weer gaan slapen, en om 8 uur werd ik weer wakker van het onweer maar toen kon ik niet meer slapen. Het regent niet, het is alsof iemand een emmer naar beneden gooit, voor de afgelopen 5 uur. Het water komt ook niet in druppels of streepjes naar beneden maar echt in stromen. Onze overloop hier is overdekt maar het regent nu zo hard dat mijn deur nat is. En onweer dus. Het is heel bizar en ik hoop dat het snel ophoud, maar stiekem vind ik het ook wel cool.
Vandaag weer hard aan de slag met Wiskunde en Aardrijkskunde, want woensdag moet ik toetsen maken!
Fijne vakantie voor iedereen die nu meivakantie heeft!
Lizette

  • 29 April 2012 - 11:21

    Eva & Karin:

    Leuk dat je Koninginnedag in HK hebt gevierd! Wij gaan straks voor een paar dagen naar A'dam, ook origineel... En de voorspelling is zon! Veel succes met leren. Het komt misschien wel goed uit dat het buiten met bakken uit de hemel komt, dan is het minder erg om binnen met je boeken te zitten. Als het binnen maar droog blijft! Liefs Eva & Karin

  • 30 April 2012 - 07:53

    Mamartine:

    Hoi Lief, leuke blog weer. XxM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Mijn naam is Lizette Krist en ik ga naar Li Po Chun United World College of Hong Kong. Juist, in Hong Kong.

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 59534

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 22 Mei 2013

Hong Kong

Landen bezocht: