Vanaf de Starbucks - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Vanaf de Starbucks - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Vanaf de Starbucks

Door: lizettekrist

Blijf op de hoogte en volg Lizette

06 Mei 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Goedemorgen trouwe lezers!

Het is hier nu half 12 ‘s ochtends en ik zit in de Starbucks met de geweldige voornemens om een dag hard te gaan werken, maar zoals dat gaat was Shani (Israel) niet om 9 uur in mijn kamer zoals we hadden afgesproken, toen ben ik om half 10 naar haar kamer gegaan en lag ze nog te slapen, om tien uur zaten we eindelijk in de bus en nu zitten we dus bij de Starbucks.
Morgen heb ik mijn Biologie examen, wat voornamelijk over ecologie zal gaan en daar heb ik helemaal geen zin in. Maar het komt allemaal best goed.

Mijn week was behoorlijk druk, met Koninginnedag en alle examens etc.
Maandag was het dus Koninginnedag, Queeny en ik hebben de hele dag in oranje rondgelopen, we hebben kaas poffertjes gebakken (en besloten nooit meer andere poffertjes dan kaas poffertjes te bakken), ik heb mijn eerste niet-broodbakmix-brood gebakken en we hebben naar de koningin gekeken op tv. Het was ontzettend gezellig en zelfs zonder tompoezen, oranjebitter, harde slechte muziek en een vrijmarkt was het toch echt Koninginnedag.

Dinsdag moest ik dus een hoop werktijd inhalen, dus Shani en ik zijn naar Sai Kung gegaan en hebben een hele dag wiskunde en aardrijkskunde zitten doen. We waren er om 10 uur ’s ochtends en zijn om 7 uur weer naar huis gegaan (met een korte lunchpauze voor crêpes) dus daar is verder niet zoveel over te vertellen. Het was heel productief en gezellig gelukkig.

Woensdag waren dus mijn eerste twee examens, ’s ochtend aardrijkskunde en ’s middags wiskunde. Aardrijkskunde ging denk ik best goed, voor wiskunde had ik veel te weinig tijd maar wat ik heb is denk ik wel ok. Ik hoop het. Na wiskunde besloten Laerke (Denemarken) en ik dat we nooit meer wiskunde wilden doen en dat we net zo goed meteen naar Thailand konden verhuizen om daar op dubieuze wijze geld te gaan verdienen maar dat we dan iets minder bleek moesten zijn. Dus toen hebben we chocolade ijs gekocht en na het uitschrapen van het bakje maximaal was voltooid, hebben we twee uur gezwommen. Wat ontzettend leuk en gezellig was en daarna had ik weer alle energie die nodig was om avondeten te eten en wakker te blijven tot 9 uur. Toen heb ik met Jayla overlegd dat we voor Engels gewoon vroeg moesten gaan slapen en verder niet zoveel konden doen. Dus dat heb ik gedaan.

Donderdag Engels, en dat ging verbazingwekkend goed! We moesten een essay schrijven over het taalgebruik en de lay-out van een reclame of een tekst. Ik heb het over de reclame gedaan en ik had rustig de tijd om een planning te maken, waar ik me aan gehouden heb. Dus het was wel ok denk ik. Maar dat is nog even afwachten.
Donderdagmiddag had ik met Jan afgesproken die op zijn grote wereldreis besloot Hong Kong aan te doen dus ik heb hem het centrum een beetje laten zien en we hebben bij gekletst. ’s Avonds heb ik hem mijn favoriete restaurant in Chung King Mansions, Taj Mahal, laten zien en om 9 uur was ik weer terug op campus. Met gigantische blaren van het lopen op schoenen (ik geloof niet dat ik ooit iets anders draag dan slippers hier).

Op vrijdag had ik geen toetsen, dus ik heb lekker uitgeslapen, rustig aan mijn biologie gewerkt, we hebben een meeting gehad met de groep die Graduation moet regelen en ’s avonds heb ik met José (Spanje) de laatste aflevering van Glee gekeken.
Zaterdag was het Michi’s (Duitsland) verjaardag, en hij is het vriendje van mijn kamergenootje Christine, dus we hadden vrijdag avond om 12 uur een mini-feestje met champagne en taart om te vieren dat Michi nu 17 is. Het liep een beetje uit de hand qua tijd dus ik lag pas om 4 uur in bed, maar het was ontzettend gezellig.

Zaterochtend moest ik ook weer vroeg op, want ik moest om 10 uur in de trein zitten om naar Lantau Island te gaan. Lantau Island is vlak naast het eiland wat speciaal is gemaakt voor het vliegveld hier en het is een ontzettend mooi eiland met een gigantisch Boeddhabeeld (de grootste Boeddha in subcategorie, subcategorie, subcategorie), wandelpaden, kloosters en één van de laatste traditionele vissersdorpjes in Hong Kong. Dus daar heb ik Jan mee naartoe genomen want ik vond dat hij dat gezien moest hebben. We hebben rondgelopen, ontbeten met Bubble Tea, geluncht met het uitgebreide vegetarische eten wat je bij een van de kloosters kon krijgen en voor het avondeten zijn we naar Mong Kok gegaan voor pizza bij Pizza Hut.
’s Avonds ben ik bij Lara langs gegaan om even iets te vragen en daar uiteindelijk gebleven tot 12 uur om te roddelen, over universiteiten te praten en op haar bed te liggen. Dus ik lag weer laat in bed.

Vanochtend ben ik dus om 8 uur opgestaan, om te douchen, ontbijten, mijn tas in te pakken en een hele hoop te lezen in de lonely planet van Cambodia als voorbereiding voor deze zomer! We hebben ondertussen ons rooster gekregen en besloten dat we 4 dagen eerder stoppen met lesgeven om naar Angkor Wat te kunnen.

Het is ondertussen 12 uur geweest, dus ik ga aan de slag. Nog drie examens en dan is het voorbij.

Tot volgende week!
Lizette

  • 06 Mei 2012 - 12:57

    Karin:

    Goed idee om Angkor Wat te bezoeken, je hebt groot gelijk. Lijkt mij heel bijzonder. Veel succes met de laatste examens van dit jaar! Xk

  • 06 Mei 2012 - 13:03

    Martine:

    Hoi Girl, wat een verhalen weer. OOk van mij sterkte en succes met je laatste examens. KNUF mam

  • 06 Mei 2012 - 15:26

    Lidwine :

    Wat een hoop gezelligheid weer meegemaakt: maar ik kan iedereen uit eigen ervaring zeggen dat er heeeeeel hard gestudeerd wordt. Alleen dat is so boring om over te schrijven. Sterkte met je laatste examens en een heel zinvolle tijd toegewenst in Camboia. Hgr moeder Queeny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Mijn naam is Lizette Krist en ik ga naar Li Po Chun United World College of Hong Kong. Juist, in Hong Kong.

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 2095
Totaal aantal bezoekers 58186

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 22 Mei 2013

Hong Kong

Landen bezocht: