First year show, musicnight maar geen hike - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu First year show, musicnight maar geen hike - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

First year show, musicnight maar geen hike

Door: lizettekrist

Blijf op de hoogte en volg Lizette

20 Mei 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal!
Mijn laatste berichtje vanaf LPC voor dit schooljaar. Hartelijk bedankt voor het lezen, voor iedereen die het al een jaar met me uithoudt. Ik ga proberen in Cambodia ook netjes iedere zondag te schrijven, maar ik heb geen idee hoe het internet daar zal zijn. Anders horen jullie het over een maand als ik weer in Nederland ben.
De afgelopen week is qua school heel rustig en qua planning heel druk geweest met allerlei meetings over dingen die we het afgelopen jaar hebben gedaan en dingen die we in de zomer of volgend jaar gaan doen.
Omdat gisteren de first year show was (een show die wij maken voor de tweedejaars omdat ze zo goed voor ons gezorgd hebben en om te laten zien dat we van ze houden en ze gaan missen) hebben we veel geoefend daarvoor. Het eindresultaat was niet ontzettend strak en netjes, maar het was leuk om te doen en we hebben leuke reacties gekregen.
Verder hebben we dinsdag een hele dag besproken hoe wij volgend jaar voor onze firstyears willen zijn, wat erg gezellig was. Dinsdag was ook de Art exhibition van de firstyears die beeldende kunst doen, waar ze heel hard voor hadden gewerkt en wat ook leuk was om te zien.
Woensdag hadden we een TOK dag, met allerlei lezingen over kunst en ethica, waarbij we ook een improvisatie toneelstuk moesten doen. De lezingen waren ontzettend goed, er was een sterrenkundige die besloten had artiest te worden die sprak over wat nou wel kunst is en wat niet, wat erg grappig was.
Donderdag en vrijdag hadden we “les”, toetsen terugkrijgen en bespreken en een beetje kletsten over volgend jaar.
Vrijdag zou er ook een hike zijn en een barbecue, maar het weer was verschrikkelijk dus het ging niet door. In plaats daarvan ben ik met José (Spanje) naar TST (Tsim Sha Tsui, het centrum) gegaan om lekker Indiaas te eten en een beetje rond te wandelen. Door de regen, want het weer was verschrikkelijk.
Zaterdag nog snel wat laatste dingetjes voor de Firstyear Show geregeld en een paar video’s gekeken die gemaakt waren door leraren of leerlingen wat ontzettend grappig was en ’s avonds de show! Ik was figurant in bijna elke scene en in de scene van ECE (de europeanen) heb ik gedanst met Laerke (Denemarken), want we hadden een scene over hoe we ons voor hebben bereid voor ECE. Heel chill en met dekens in de courtyard. En aan het einde hebben we het weer laten sneeuwen.
Vandaag hadden we verplicht tutorbrunch, maar Trevor vond dat we wel iets meer verdiend hadden, dus we zijn naar Sai Kung gegaan en hebben gekayakt. Bita (Iran) en ik zaten samen in een boot en we gingen ontzettend goed als team girlpower. Naderhand nog even gezwommen (en Prodhi (Bangladesh) geleerd hoe je op je rug moet drijven) en de rest van vandaag bestond voornamelijk uit voorbereidingen voor de naderende afstudeerceremonie en het tekenen van yearbooks die vandaag zijn uitgedeeld.
Avondeten was een barbecue (ja, de barbecue van vrijdag, inderdaad) in de courtyard en na het eten was er musicnight. Open podium, veel gezongen, gedanst en gelachen. Laerke en ik hebben besloten dat als mensen in Europa zo zouden zingen als er hier gezongen wordt, er geen x-factor meer zou bestaan, want dan was er niemand om uit te lachen.
Verder heeft mijn kamergenootje het deze week uit gemaakt met haar vriendje, drie keer, dus het was iedere avond huilen. Doodop en met het gelukkige stel nu in haar corner (voor zolang het duurt, zij gaat naar de universiteit en hij blijft nog een jaartje hier) zijn we nu aan het nabespreken over wie er het beste was tijdens musicnight.
Tot volgende week. Hoop ik.
Lizette

  • 20 Mei 2012 - 17:37

    Mamartine:

    HOI lief, een volle week weer. Ik hoopd at we nog even kunnen skypen deze week en dan heel veel plezier in Cambodia. XxM

  • 20 Mei 2012 - 18:30

    Rinske:

    Ha Lizette,
    Bedankt voor je uitgebreide verhalen van je eerste jaar, het was elke week weer leuk om te lezen! Goed ook, dat je het hebt volgehouden om ons elke zondag van nieuws uit HK te voorzien. Tot over een paar weken in Utrecht!
    Liefs, Rinske

  • 20 Mei 2012 - 19:19

    Karin:

    Geniet van Cambodia. Ik ben nu al benieuwd naar je verhalen en foto's. Tot snel ! Xk

  • 20 Mei 2012 - 21:03

    Lidwine:

    Ha Lizette, wat heb ik genoten van jou manier van schrijven. Queeny's verhalen vullen het LPC plaatje verder aan. Heel veel plezier, vertier en gebarentaal in Cambodia en wellicht tot ziens bij de HK reunie in Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Mijn naam is Lizette Krist en ik ga naar Li Po Chun United World College of Hong Kong. Juist, in Hong Kong.

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 58186

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 22 Mei 2013

Hong Kong

Landen bezocht: