Lam leve de koning en ziek in bed - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Lam leve de koning en ziek in bed - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Lam leve de koning en ziek in bed

Blijf op de hoogte en volg Lizette

05 Mei 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Zoals jullie waarschijnlijk gemerkt hebben, was dinsdag de kroning van Prins Willem-Alexander, die dus nu Koning Willem-Alexander is. Wij (Annemaayke en ik) hebben dat gevierd door om half 6 naar het huis van de consul te gaan, in het oranje gehuld. De bus stond mega in de file, waardoor we later dan gepland aankwamen, maar dat gaf niet. Bij de consul was iedereen in het oranje en er waren tv's opgesteld met live de kroning en er waren kaasblokjes en loempia's en bitterballen en natuurlijk heel veel Heineken. HEt was ontzettend gezellig, en we hebben ontzettend genoten van de sfeer. Om 10 uur kwamen er bussen aangereden die ons meenamen naar LKF om daar door te feesten, wat weer superleuk was. Helaas moesten we al om 12 uur weg, omdat we op tijd op school moesten zijn, maar het was het meer dan waard, en een ontzettend leuke avond.

Donderdag was mijn eerste examen, Engels Paper 1, dus het is nu echt begonnen.
Na het examen zijn Laerke en ik met de metro naar Wan Chai gegaan, in de binnenstad, om onze visums voor Vietnam te regelen, wat ondanks dat Laerke vergeten was een foto mee te nemen, allemaal toch helemaal goed is gekomen. (Trouwens lang niet zo dom als het klinkt, de meeste consulaten hier hebben een photobooth waar je een foto kunt laten nemen). Op de terugweg hebben we onszelf lekker getrakteerd op een koffie om te vieren dat het in een keer gelukt was. Nu maar hopen dat we allebei de visums ook krijgen en dan gaan we echt naar Vietnam!
Verder deze week hard gewerkt voor de examens en niet zo heel veel leuks gedaan.

Ziek in bed, staat er omdat ik vrijdag ochtend niet lekker was, zo niet lekker dat ik met de schoolzuster naar het ziekenhuis ben geweest. Waardoor ik mijn andere Engels examen heb gemist. Alles gaat nu een stuk beter, het is buikgriep dus ik voel me niet lekker, maar het is geen blindedarmontsteking gelukkig (wat ze natuurlijk dachten dat het zou zijn). Zaterdag ochtend heb ik mijn examen ingehaald bij Michele (Frans docent) thuis, na helemaal afgesloten te zijn geweest van iedereen omdat ik met niemand mocht praten voordat ik mijn examen had gedaan.
Ik lig nu dus sinds vrijdag voornamelijk te slapen, wat heel slecht uit komt met de examens maar het komt wel goed.

Geniet van het mooie weer in Nederland succes alvast met de examens!

• 05 Mei 2013 - 09:12

Opa Gérard:

Jammer van die buikgriep, maar intussen mijn beste wensen voor de rest van de examens. Gérard