Moederdag en andere feesten - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Moederdag en andere feesten - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Moederdag en andere feesten

Door: lizettekrist

Blijf op de hoogte en volg Lizette

13 Mei 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal!

Allereerst, een fijne Moederdag voor alle moeders die dit lezen!
Het is hier ondertussen voor de meeste eerstejaars al vakantie, behalve voor iedereen die dit jaar eindexamen self taught doet, want die moeten nog even. Ik ben sinds donderdag klaar, Frans was mijn laatste toets!
Maandag had ik mijn bio examen en daarna heb ik de hele dag geleerd voor scheikunde, dus dat was een ontzettend saaie (maar productieve en leerzame) dag.
Dinsdag dus scheikunde en daarna had ik anderhalve dag om te leren voor Frans, mijn laatste toets, dus dat heb ik gevierd door pizza te eten in Sai Kung. Daarna zijn we crêpes gaan halen en heb ik ter voorbereiding van mijn Frans examen een halfuurtje met de eigenaar gekletst, in het Frans. Wat verbazingwekkend goed ging, blijkbaar kan ik een half uur lang klagen over het weer in het Frans, het was erg gezellig.
Woensdag had ik geen examens en heb ik dus de hele dag voor Frans geleerd, of dat was in ieder geval de bedoeling. Ik heb naar toetsen van voorgaande jaren gekeken en al mijn notes nog eens doorgelezen.
Na het avondeten, om half 8, hadden we onze laatste echte tutormeeting. Trevor vond dat we elkaar nog een keertje moesten zien en dat het nu perfecte timing was om eens alle tweedejaars advies te laten geven aan de eerstejaars. Wat ontzettend leuk was natuurlijk. Christie vond het het belangrijkst dat we “work hard, play hard” deden, verspil geen tijd aan computeren en internet, werk of speel. Verder waren ze het er allemaal over eens dat we zoveel mogelijk werk in de zomer moesten doen en zoveel mogelijk van onze tijd moeten genieten. Dus daar ga ik voor.
Trevor had als verassing pizza voor ons besteld en we hebben tot 9 uur gezellig bij hem op de bank gezeten en bijgekletst.
Donderdag had ik dus mijn Frans examen, 3 uur lang Franse teksten lezen en schrijven, wat wel ok ging denk ik. Ik had om 5 uur met Jan afgesproken, maar mijn examen bleek pas om 5:20 te eindigen dus toen ben ik heel hard naar het metro station gerend om hem op te pikken.
We zijn naar Sai Kung geweest, want ik wilde hem natuurlijk mijn favoriete plekje in Hong Kong laten zien, om te eten nadat ik hem de campus had laten zien, en natuurlijk brak op de terugweg de hemel open waardoor we Sai Kung niet echt hebben kunnen zien en zeiknat in de bus terug zaten. Maar het was wel gezellig.
Vrijdag ben ik weer met Jan op stap geweest, naar Cheung Chau, een eiland hier in de buurt, waar ik ook nog nooit geweest. Na een uur met de metro en een uur met de boot kwamen we aan en het is inderdaad ontzettend mooi. Het is een behoorlijk klein eiland met een dorpje in het midden, stranden en een berg waar je leuk kunt wandelen, dus dat hebben we gedaan. Het was gelukkig erg mooi weer, dus ik ben zelfs een beetje bruin geworden. We hebben geluncht met door de Lonely Planet aanbevolen red bean cakejes en zijn om een uur of vijf weer naar het vasteland terug gegaan om te eten in Chung King Mansions, waar de eigenaar van het restaurant me ondertussen begroet met “Hello! Welcome back! Same table?”, wat dus ontzettend lekker was weer.
Zaterdag begon lekker lui; uitgeslapen, foto’s uitgezocht, bril opgehaald (ik heb een nieuwe bril!) in Ma On Shan.
Na het avondeten zijn Undine (Letland) en ik naar een toneelstuk geweest wat hier door het Franse consulaat geregeld was en waarvoor een docent van ons tickets had gekregen die ze aan ons had doorgegeven. Het toneelstuk was vrij absurd, het had niet echt een duidelijke verhaallijn, maar het was leuk en in het Frans en ik begreep alles zelfs zonder de vertaling die langskwam op borden aan de zijkant te lezen. Het ging over Hitchcock die geïnterviewd werd door Truffaut die een boek over hem wilde schrijven en toe deed Hitchcock alsof hij dood was, maar uiteindelijk bleek alles een grapje te zijn. Het ging er voornamelijk over dat Truffaut de nieuwe film van Hitchcock heel graag wilde zien.
Omdat Undine en ik hadden getekend om tot 1 uur weg te blijven en het toneelstuk al om 10 uur was afgelopen hebben we besloten nog even wat te gaan drinken in de stad, met Jan weer, want die was toch in de buurt, wat ook weer ontzettend gezellig was.
Toen ik terug op campus kwam, kwam ik erachter dat het geld voor mijn trip naar Cambodia deze zomer uit mijn bureaulaatje is gestolen, wat natuurlijk ontzettend vervelend is, dus ik lag laat in bed.
Vanochtend heb ik geregeld met mijn tutor, head of house en head of residences dat iedereen weet dat er gestolen is en dat er een verslag van opgeslagen wordt, hoewel ze er niets aan kunnen doen omdat degene die het weggenomen heeft gewoon naar binnen kon lopen in mijn kamer en mijn sleutel heeft gevonden en niets kapot heeft gemaakt.
Verder weer een luie dag, met een intense skypemarathon aan het einde van de avond en een interessante discussie met alle meisjes van block 2 over wie volgend jaar welke kamer krijgt. Jayla en ik krijgen de kleinste kamer, naast de badkamer, en ik krijg de corner naast de badkamer maar dat geeft niet, want we hadden dit jaar geluk. We zullen zien hoe het gaat zijn.
Morgen beginnen de rehearsals voor de firstyear show, een show die wij gaan geven voor alle secondyears om te laten zien hoezeer wij ze waarderen, maar daarover volgende week meer.
Tot volgende week!
Lizette

  • 13 Mei 2012 - 18:03

    Mamartine:

    Hoi Lief, dat was even en gemene tegenvaller...... sterkte verder en idd: “work hard, play hard”
    abrazo M'10e

  • 13 Mei 2012 - 18:04

    M10e:

    NOG BEDANKT VOOR JE SUPERGAVE PP!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Mijn naam is Lizette Krist en ik ga naar Li Po Chun United World College of Hong Kong. Juist, in Hong Kong.

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 56325

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 22 Mei 2013

Hong Kong

Landen bezocht: