Chinese Cultural Evening - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Chinese Cultural Evening - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Chinese Cultural Evening

Blijf op de hoogte en volg Lizette

27 Januari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Zoals ik vorige week al schreef, was gisteren de avond van CCE. Om 5 uur kwam Laerke naar mijn kamer, waar we samen ons om hebben gekleed en ik mijn blauwe qipau (traditionele Chinese jurk) weer uit de kast heb getrokken.
Om 6 uur liepen we naar de kantine, en toen voelden we de nattigheid al, letterlijk. Het regende. Omdat voor CCE de draken en leeuwen dansers meestal de grootste successen zijn, oefenen ze weken om de allercoolste trucs te kunnen, zoals op drie tafels heen en weer springen. Dat kan natuurlijk niet als het regent, en de rest van de show (metname het licht en geluid) was ook niet echt waterdicht.
Het eten in de kantine was een beetje vegetariër onvriendelijk, maar verder erg lekker, de sfeer was goed, en net als vorig jaar serveerden de eerstejaars ons ons eten. Ik zat aan een tafel met Jon, de scheikunde leraar, en zijn oma, die speciaal voor de show was gekomen. Jons oma vertelde ons (via Jon) hoeveel beter zij al deze gerechten had kunnen maken, hoe er verkeerd werd geserveerd en we hebben allemaal ontzettend gelachen om haar opmerkingen. Helaas kwam er na het toetje het bericht dat vanwege de regen, de show niet door zou gaan en naar een later tijdstip verplaatst zou worden. Alle ouders, derdejaars, vierdejaars, vrienden en oma's waren voor niets gekomen, alle slapeloze nachten waren voor niets geweest en voor veel van de eerstejaars was het ontzettend teleurstellend dat hun grote nacht nu niet door zou gaan.
Er werd besloten dat de canteenparty wel gewoon door zou gaan, dus nadat Laerke en ik op mijn kamer ons weer omgekleed hebben en tv hebben gekeken, zijn we om 11 uur naar de canteenparty gegaan, die overigens super gaaf was. Quentin (Frankrijk) die meestal de muziek doet voor canteenparties heeft deze winter in Japan doorgebracht, waar hij een draaitafel heeft gekocht, die hij deze canteenparty helemaal heeft uitgebuit, en de CCE leiders hadden gezorgd voor glow-in-the-dark armbandjes, een discobal en mooie versiering. De canteenparty was erg geslaagd en hopelijk wordt de show, wanneer hij ook gaat zijn, ook ontzettend goed.
Zaterdag besloten Annemaayke en ik om brood te gaan bakken met de meergranen broodbakmix die zij, briljant als ze is, mee heeft genomen. Het brood was super goed gelukt en we hebben het met kaas gegeten en gedeeld met Laerke, Jayla en Lucas (Noorwegen) en Lucy (UK/Duitsland). Omdat brood nu eenmaal eindeloos moet rijzen, hebben Annemaayke en ik lekker in het zonnetje in het gras gezeten (in Hong Kong is 26 januari rokjesdag, suck it Martin Bril), kijkend naar de rehearsals van de leeuwendans voor CCE. Tussen het roddelen door hebben we ook aan cadeautjes voor onze Secret Valentine's gewerkt, waar iedereen op school weer druk mee bezig is. Als je mee doet, trek je een lootje, waarop een naam staat voor iemand die dan jouw Secret Valentine is. Het is de bedoeling dat je diegene lekkers en lieve briefjes achterlaat tot valentijnsdag.
De rest van mijn week was weer hard werken en hectisch, er zijn veel leerlingen en docenten ziek geweest en CCE zette natuurlijk extra druk op de ketel.
Pinehill donderdag ging gelukkig wel door, en deze keer waren de kinderen niet ziek, dus konden we ook daadwerkelijk met de kinderen spelen. Mijn kindje herkende me (nog nooit eerder gebeurd) en kwam naar me toe gerend zodra ze me zag en samen hebben we African Drums geoefend voor het optreden wat onze kindjes over een week hebben.
Vanavond is er een fundraising event waarbij de ouders zijn uitgenodigd naar de school te komen om een show te bekijken, dingen te kopen (shirts, truien, stropdassen...) waarbij de ouders gevraagd worden geld te doneren aan de school omdat we geldproblemen hebben. Dat betekend dus ook dat de ouders in de kantine eten vanavond en dat wij, de leerlingen, sandwiches kunnen ophalen in de dayroom van onze respective blocks. Wat waarschijnlijk betekend dat McDonalds vanavond mega winst gaat maken.
Volgende week gaat het werk op hetzelfde tempo door, maar gelukkig hebben de eerstejaars op woensdag een Change of Pace dag, dus de hele dag praatjes over vrede en conflict, wat betekend dat wij geen les hebben. Volgende week zaterdag is er weer Café waar ik voor ga koken en het thema is High School Stereotypes, dus dat gaat leuk worden.
Geniet van jullie week allemaal, hopelijk heeft iedereen die zijn/haar PWS moest schrijven dat nu af, en hebben jullie binnenkort ook de kans om in korte rokjes te lopen (grapje, dat duurt natuurlijk nog maanden).

  • 27 Januari 2013 - 09:37

    Martine:

    HOI LIEVERD! De dooi is ingezet hier, dus de rokjes komen heus snel. Maar voorlopig vooral blubber. KNUF-MAM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Mijn naam is Lizette Krist en ik ga naar Li Po Chun United World College of Hong Kong. Juist, in Hong Kong.

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 59521

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 22 Mei 2013

Hong Kong

Landen bezocht: