Kung Hei Fat Choi - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Kung Hei Fat Choi - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Kung Hei Fat Choi

Blijf op de hoogte en volg Lizette

10 Februari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Gelukkig Chinees Nieuwjaar!
Deze week hebben we vakantie, omdat vandaag de eerste dag is van het chinese nieuwjaar, dus alle locals zijn naar huis om geld te krijgen van hun ouders, ooms, tantes, opa's, oma's, etc. Morgen is er mega vuurwerk in de haven en overal zijn mandarijnen boompjes, lelies en traditionele snoepjes te vinden.
Omdat er nog maar weinig mensen op campus zijn tussen alle locals die thuis zijn, mensen die aan het reizen of bij vrienden thuis zijn en mensen die leuke dingen aan het doen zijn, heeft de kantine besloten dat nu hét moment is om leuke dingen uit te proberen. Vanochtend hadden we zelfs crêpe Suzette!
Omdat we de twee weken na de vakantie oefen examens hebben, zijn de meeste tweedejaars ook hard aan het leren. De oefen examens tellen officieel niet mee, maar zijn de eerste en laatste keer dat we de examen setting oefenen en als je heel bijzonder slecht of goed doet, kunnen docenten je cijfer veranderen.
Deze week wordt voor mij dus hard werken, maar ook leuke dingen. Zo hebben Laerke en ik een dagje Lamma eiland op het programma staan voor aanstaande donderdag.
Mijn afgelopen week was weer heel erg druk, met Frans mondeling en een deadline voor wiskunde op donderdag.
Verder heerste er op campus de hele week een behoorlijk graf stemming. Vorige week woensdag was er namelijk een dormcheck, waar een paar mensen gepakt zijn en anderhalve strike hebben gekregen, wat altijd vervelend is. Wat het echt erg maakte, is dat er vrijdag avond (na een BOB, dus veel mensen waren een beetje tipsy) weer een dormcheck was. Normaal zijn dormchecks om 3 uur 's nachts, maar deze keer was de dormcheck om half 5. Niemand was erop voorbereid omdat we nog nooit een dormcheck om die tijd, in het weekend hebben gehad, zo kort na de vorige dormcheck. Op vrijdag zijn er 20 mensen gepakt, waaronder mensen die al een of anderhalve strike hadden, en mensen die op woensdag ook gepakt waren. Omdat met iemand anders in één bed slapen anderhalve strike waard is, en je met drie strikes van school gestuurd wordt, zijn er dus de afgelopen week 5 mensen van school gestuurd. In mijn hele eerste jaar is er niemand van school gestuurd, en dit jaar al 6. Er zijn ook mensen vrijwillig weggegaan, dus we zijn nu al 8 minder dan aan het begin van dit jaar. Dat is natuurlijk super vervelend en iedereen heeft wel een goede vriend/vriendin die nu dus niet meer terugkomt.
Gelukkig was er woensdag block activity. Het begon super en eindigde een stuk minder, omdat we tijdens block activity de mail kregen over welke mensen van school gestuurd zouden worden.
Voor block activity zijn we wezen fietsen in het natuurgebied vlak bij school. We moesten eigenlijk in een groepjes van tenminste 3 fietsen, maar omdat Maxim (Finland) de enige was die me bij kon houden, zijn wij met zijn tweeën naar een tempel gefietst, ongeveer 20 kilometer verderop, en weer terug. Het was een mooie route, en heerlijk om weer te fietsen. Toen we terug kwamen bij de groep na anderhalf uur, kwamen we erachter dat de die mail dus was aangekomen, wat even slikken was. Uit medelijden heeft Wendy ons toen allemaal op een ijsje getrakteerd.
Zondag hebben we ook nog Dutch/Israeli dinner gehad, met zelf gebakken brood en kaas en couscous, wat ook weer heel gezellig was.
Succes met toetsweek, en jullie laatste week voor de vakantie,
Lizette

• 10 Februari 2013 - 10:15

Martine:

Hoi Lieverd, zo'n berg op en af fietsen helpt ook wel om de frustratie eruit te trappen. Lekker. Leer ze volgende week. XxM