Vakantie! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Lizette

17 Februari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Zoals ik al schreef, heb ik een weekje vakantie gehad. Dat betekende helaas niet uitslapen, chillen en zonnen, maar tot tien uur per dag studeren voor de oefen examens volgende week. Gelukkig waren er ook een hoop leuke dingen.

Maandag was er vuurwerk in de haven van Hong Kong, vanwege het nieuwe jaar, wat super spectaculair was. Mijn camera hield ermee op na precies één foto, dus ik heb geen foto's van het vuurwerk, maar het was echt heel gaaf. Hartjes en grote knallen en stampvolle straten met volwassenen en kinderen die met open mond naar het vuurwerk staarden. Voor het vuurwerk zijn we naar Chung King Mansions geweest om te eten. Eigenlijk was het een MESA (Middle East - South Asian) dinner, maar omdat er zo weinig MESA mensen op campus waren, waren er vooral mensen van andere culturele groepen. Het eten was super gezellig en natuurlijk lekker dus het was een erg geslaagde avond.

Woensdag hebben Annemaayke's ouders die op bezoek zijn ons (we waren met zijn 12en) uitgenodigd om mee uit eten te komen, dus gingen we weer terug naar Chung King Mansions. De man van het restaurant in Chung King Mansions kent me ondertussen zo goed dat ik een VIP pas heb en ik word aangesproken als hoofd van het gezelschap, met wie ik er ook ben, maar dat was dus ook weer leuk. We hebben ontzettend gelachen en gediscussieerd en zijn na het eten nog voor een ijsje gegaan met zijn allen. De rest van de groep is uit geweest na het ijsje, maar Laerke en ik zijn, heel verstandig, weer naar school terug gegaan.

Donderdag zijn Laerke en ik met zijn tweeën naar Lamma eiland gegaan, het eiland net zuid van Hong Kong Island, waar ik al vaker ben geweest. Het weer was niet super, maar goed genoeg, dus ik heb een oude bekende, Nand, opgebeld om te zeggen dat we op Lamma waren en hij heeft ons uitgenodigd om te komen lunchen, dus dat hebben we gedaan. Na een klein uur lopen kwamen we aan bij het huis van Nand, wat uitkijkt over Hong Kong Island, een vissersdorpje en de bergen. Samen met Nand hebben we lunch bij elkaar gesprokkeld en heerlijk gegeten en eindeloos gepraat over de projecten waar Nand mee bezig is.
Om vijf uur zijn we terug gelopen naar het dorp, waar we hebben gegeten en om een uur of 8 zijn we weer naar campus terug gegaan. Het was een super dag, zonder schoolwerk, zonder geklaag en geroddel met lekker wandelen en lekker eten.

Vrijdag heb ik een van mijn lange termijn doelen behaald, weer met Laerke. We hebben een bierflesje open gekregen met een eetstokje. Een jongen bij ons op school is daar super goed in, dus we vonden dat wij dat ook moesten kunnen en zijn vrijdag gewapend met ieder een flesje "blond" bier en een eetstokje naar Ma On Shan vertrokken voor sushi en bier.

Morgen beginnen de oefen examens dus, ik heb er wel redelijk vertrouwen in, ik heb immers hard gewerkt. Hopelijk gaat alles goed.

Voor iedereen in Nederland die nu vakantie heeft, geniet er van!

  • 17 Februari 2013 - 11:53

    Karin En Eva:

    Goed dat je naast het harde werken ook hebt kunnen genieten van de vakantie! heel veel succes met de oefen-examens. Maak er iets moois van, xk en xe

  • 17 Februari 2013 - 18:19

    Lambert:

    www.nand.org

  • 18 Februari 2013 - 21:16

    Tess:

    Je bierflesje en eetstokje verhaal heeft mij ook weer iets gegeven voor op mijn bucketlist, altijd fijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Mijn naam is Lizette Krist en ik ga naar Li Po Chun United World College of Hong Kong. Juist, in Hong Kong.

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 59848

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 22 Mei 2013

Hong Kong

Landen bezocht: