Pasen en honger - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Pasen en honger - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Pasen en honger

Blijf op de hoogte en volg Lizette

31 Maart 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Vrolijk Pasen allereerst!
Afgelopen week was weer erg druk met school, maar gelukkig is het nu de laatste "vrij" voor de examens en daar ben ik uitgebreid van aan het genieten.
Maandag zat de assembly hall vol met leerlingen en leraren voor de College Meeting, de laatste van het jaar, waarop we hebben besproken dat van nu af aan, de blocks namen gaan hebben. Het is allemaal nog niet helemaal duidelijk of het doorgaat, maar waarschijnlijk krijgen alle blocks een mascotte, en wordt mijn block het huis van de draak.
Op dinsdag hebben Mayeesha, Sum en ik onze laatste presentatie voor Engels gegeven over classeverschil in Inductie 1 en 2 van the Taming of the Shrew, en gelukkig is dat voorbij.
Op woensdag zat de Assembly hall weer vol, deze keer voor een praatje van Tara's (Libanon) vader over, die architect en kunstenaar is en in Japan, Libanon, Dubai, Washington en nog veel meer plekken heeft gewerkt. Hij vertelde over hoe belangrijk het is voor steden om te dromen, en het was een ontzettend goede presentatie.
's Avonds hadden we tutordeserts, dus ijs met fruitsalade en M&M's, en we hebben Pictionary gespeeld. De eerstejaars met Trevor tegen de tweedejaars, en de tweedejaars hebben gewonnen! We waren allemaal erg fanatiek en het was super gezellig.
Donderdag ochtend begon wat de "30 hour famine" heet, mensen konden zich aanmelden om 30 uur niets te eten en alleen water te drinken, en dan zou het geld wat de kantine op ons bespaarde aan "Feeding Hong Kong", een goed doel hier, gedoneerd worden. Mijn hele kamer heeft zich samen aangemeld, en we hebben het allemaal gehaald, maar dat komt later.
Donderdag ochtend om half 8 heb ik dus mijn laatste maaltijd gehad (jammie cereals) en daarna les tot 10 uur. Omdat ik de twee tussenuren had, voor bio van 12:30 tot 13:30, en Laerke ook, ben ik met haar mee geweest naar de IKEA. Voor alle leerlingen die Beeldende Kunst doen in het IB, is de deadline voor alles 1 April, wat betekend dat alle Kunst leerlingen op dit moment massa productie aan het doen zijn om aan de 12-18 stukken te komen. Laerke is iets beter voorbereid dan sommige anderen, en hoeft nog maar één stuk, maar daar had ze nog wat dingen voor nodig. IKEA in Hong Kong is net als IKEA thuis, maar dan op de 7e en 8e verdieping van een winkelcentrum. Verder hebben ze dezelfde lay-out, dezelfde dingen en hetzelfde eten.
Net op tijd terug voor Bio, maar zeiknat omdat het in Hong Kong al een week regent, zat ik zonder boeken in de les, gelukkig vond Wendy het niet erg.
Na Bio moest ik meteen weer door, want er was Pinehill vanaf 2 uur. Omdat het Pasen is, zijn er bijna geen kinderen bij Pinehill, maar in plaats van ons vrij te geven, zijn we naar een bejaardenhuis geweest waar we al eerder zijn geweest in Tai Po, waar we met groepjes van 3 of 4 met een bewoner/bewoonster van het bejaardenhuis op pad gingen door de wijk. Wij hadden een hele lieve vrouw die ons eten aan bleef bieden (ondanks dat we alle drie aan het vasten waren), en die ons de wijk heeft laten zien. Helaas begon het al vrij snel te regenen, dus zijn we weer terug gegaan.
Na Pinehill hebben Maya en ik ons in mijn kamer opgesloten om films te kijken (Harry Potter 1, Julie & Julia en But I'm A Cheerleader) met Sarah die er later ook bij kwam. Om een uur of 10 waren we allemaal zo moe van de honger dat we zijn gaan slapen.
Vrijdag ochtend werd ik om 7 uur wakker, en toen om 8 uur, en toen om 9 uur, tot 12 uur, toen ik besloot dat het tijd was om op te staan. Eigenlijk had ik tot half 2 in bed willen blijven liggen, want dan zou het vasten voorbij zijn, maar ik heb om 12 uur toch eerst maar even gedoucht en me aangekleed. Donderdag had ik de hele dag nergens last van qua honger, maar vrijdag was ik duizelig en misselijk en alles draaide en mijn hart klopte veel te snel en... Ik raad het iedereen af.
Omdat de kantine niet langer voor ons open wilde blijven, hebben de organisatoren besloten dat we ons vasten om 1 uur zouden breken, dus een half uur te vroeg. Gelukkig maar.
Na twee toast met marmite en een paar tomaten zat ik bomvol en ben ik terug naar mijn kamer gegaan om met Jayla te beschrijven hoe heerlijk het is om een volle maag te hebben.
We hadden besloten niet naar Macau te gaan, omdat het veel te erg regende, waar ik achteraf wel blij om was, ik denk niet dat ik het tot één uur had volgehouden anders.
Vrijdag avond was er een GSA dinner bij Tiffany thuis, dus we hebben in haar apartment pizza gegeten en zelfgebakken cake met vanille ijs, wat erg welkom was. Sarah en ik hadden geen overnights, dus wij zijn om 11 uur met de bus terug naar campus gegaan.
Gisteren regende het, weer, dus ik heb gewerkt en Laerke getroost omdat ze nog niet klaar is. 's Avonds na het eten zijn Annemaayke naar de supermarkt gezwommen (geen grap, het regende echt zo hard) en hebben we ingredienten voor warme chocolademelk met minimarshmallows gekocht en heerlijk genoten van de warmte.
Amerikaanse universiteiten hebben deze week hun resultaten gepubliceerd, wat betekend dat iedereen die naar Amerika wilt/wilde, nu of heel blij is, of heel verdrietig, of gewoon emotioneel verward, wat een speciale sfeer geeft aan campus. Het is bizar te bedenken dat voor veel mensen nu in ieder geval de komende drie jaar van hun levens bekend zijn.
Volgende week heb ik les op dinsdag, woensdag en vrijdag vanwege Pasen en Qing Ming (chinees festival) en dan is het alweer de laatste lesweek in LPC!
Tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Mijn naam is Lizette Krist en ik ga naar Li Po Chun United World College of Hong Kong. Juist, in Hong Kong.

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 59918

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 22 Mei 2013

Hong Kong

Landen bezocht: