Studyleave - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu Studyleave - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lizette Krist - WaarBenJij.nu

Studyleave

Blijf op de hoogte en volg Lizette

21 April 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Sinds afgelopen vrijdag heb ik geen lessen meer gehad, en het bevalt goed. Opstaan wanneer ik wil, slapen wanneer ik wil... Grapje.
Mijn schema ziet er nu theoretisch zo uit:
8:00 - opstaan
8:30 - ontbijt
9:00 - aan de slag
12:00 - lunch
13:00 - aan de slag
18:00 - avondeten
19:00 - afmaken wat wel ingepland maar niet gedaan is/ vrije tijd
21:00 - check-in
21:15 - afmaken wat wel ingepland maar niet gedaan is/ vrije tijd/ schoonmaken, opruimen, wassen draaien
23:00 - naar bed
Natuurlijk gaat het bijna nooit helemaal zo, maar het lukt me behoorlijk goed om veel uren te werken op een dag.
Qua leuke dingen heb ik ook nogal wat gedaan deze week, zo screende maandag een van onze Quan Cais, Students Against Slavery, Nefarious - Merchant of Souls. Dat was niet direct leuk, want wanneer is een film over human trafficking leuk, maar wel ontzettend interessant en leerzaam. De discussie naderhand was ook erg goed, we hebben het voornamelijk gehad over manieren waarop overheden human trafficking in hun landen het beste tot een minimum kunnen beperken.
Dinsdag hebben we een sessie gehad over hoe het beste te leren voor eindexamens wat dodelijk saai was, maar "compulsory". Naderhand nog een scheikunde "les" om de losse eindjes aan elkaar te knopen en woensdag hetzelfde voor wiskunde.
Donderdag avond was er de laatste theatervoorstelling van het jaar, van de eerstejaars theater studenten. Ze hadden allemaal losse monologen en dialogen rond het thema Religie gekozen, en het was een ontzettend goede show. Sommige stukjes waren beter dan andere (zo moesten Anamika en Ana bijvoorbeeld ontzettend lachen tijdens het optreden, wat niet echt hielp, en vond iedereen het stuk uit Faustus wat Winki en Matthew hadden gekozen hilarisch (Thou art too ugly!) ) maar over het algemeen was het erg sterk.
Vrijdag avond was er de E3 show, een benefit concert wat jaarlijks (dit is het 2e jaar) georganiseerd wordt door onze UWS Quan Cai in samenwerking met andere middelbare scholen uit Hong Kong. UWS is de organisatie waarmee ik afgelopen zomer naar Cambodia ben geweest, en alle winst van het concert gaat naar de organisatie, dus ik had een kaartje. De show zou in Sha Tin zijn, maar omdat er iets mis ging ergens is het op het laatste moment naar onze Assembly Hall verplaatst, wat een heel stuk makkelijker was voor LPC leerlingen natuurlijk. De show was erg goed, leerlingen van onze school en van andere scholen zongen en dansten en het was ontzettend gezellig. Na het concert ben ik nog een ijsje wezen halen en 's avonds was er BOB.
Het is gek dat het verschil tussen eerste en tweedejaars nu weer bijna net zo groot is als aan het begin van dit jaar, omdat de eerstejaars nog les hebben, en wij natuurlijk niet meer. De sfeer op campus is nog niet heel gespannen, waarschijnlijk komt dat nog wel.
Tot volgende week!
ps: geen foto's want ik heb geen facebook meer, dus dat steelt moeilijk

  • 21 April 2013 - 10:00

    Opa Gérard:

    Mooi zo! Op voor de laatste rondes!
    Ik wens je goede concentratie tijdens die lange studie-uren. Denk je ook om die kleine korte adempauzes tussendoor om het overzicht te houden? Gérard

  • 21 April 2013 - 17:11

    Martine:

    Foto's stelen? Heb ik iets gemist? Van mij ook een mooie eindsprint gewenst, zorg goed voor jezelf. XxM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Mijn naam is Lizette Krist en ik ga naar Li Po Chun United World College of Hong Kong. Juist, in Hong Kong.

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 59842

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 22 Mei 2013

Hong Kong

Landen bezocht: